Ontvang het stappenplan
‘Arbo-goedgekeurde thuiswerkplekken in 3 stappen’
Waar moeten thuiswerkplekken aan voldoen wanneer medewerkers voor een langere tijd thuiswerken? Dit gratis stappenplan voor HR-professionals is opgesteld volgens de voorschriften van de Arbowet.
Voldoe aan jouw wettelijk zorgplicht met dit 3 stappenplan
Wanneer een werknemer minimaal twee uur per week vanuit huis werkt met een computer of laptop, ben je als werkgever verplicht om een thuiswerkplek te creëren die veilig is en aan de Arbowet voldoet. Indien je de werknemer hierin niet voorziet, dan kun je aansprakelijk worden gehouden voor eventuele letselschade.
Door dit stappenplan uit te voeren voldoe je aan de Nederlandse wetgeving en kunnen gezondheidsklachten bij jouw medewerkers worden voorkomen.
Van de schrijver
“Als werkgever ben je wettelijk verplicht om een thuiswerkplek te creëren die veilig is en aan de wetgeving voldoet.
Deze inventarisatielijst voor ergonomische thuiswerkplekken is opgesteld op basis van regel- en wetgeving in Nederland. Het helpt HR-professionals en medewerkers in het realiseren van ergonomische werkplekken en een toename in geluk, energie en productiviteit!”
Delen van inventarisatielijsten
Deel de inventarisatielijst met alle medewerkers. Geef een deadline van minimaal 3 werkdagen.
Inventariseren van vervolgacties
Verzamel de ingevulde formulieren en verwerk deze ter evaluatie in een overzicht.
Opstellen van modelovereenkomsten
Nadat vervolgacties zijn uitgevoerd kunnen modelovereenkomsten worden opgesteld en ondertekend.