De Fiets-flexdag

Even de cijfers: 84% van de Nederlanders heeft een fiets en er ligt 35.000 kilometer fietspad. Ruwweg een retour van hier naar Nieuw-Zeeland. Toch gaat slechts 16% met de fiets naar het werk. Terwijl het zoveel voordelen oplevert. Tijd voor verandering: de Fiets-flexdag.

Fietsen naar je werk de fiets flex dag
Gezonde Werkgewoonte 03 De fiets flexdag

Enkele voordelen:

  • Gedurende spitstijd gaat fietsen gemiddeld 50% sneller dan autorijden.
  • Je verbrandt vetten: per uur fietsen verbrand je 700 Kcal.
  • Positieve effecten op je brein: 25 minute fietsen per dag maakt je creatiever.
  • Je gezondheid verbetert: het risico op cardiovasculaire aandoeningen neemt met 50% af.

Zo maak je deze nieuwe gewoonte eigen

  • Een gewoonte creëer je na 21 keer achtereen iets te doen: de komende 3 weken elke dag één keer met de fiets naar je werk dus.
  • Start met een kleine stap: 1 Fiets-flexdag per week en breid dit geleidelijk uit naar meerdere dagen.
  • Koppel deze nieuwe gewoonte aan een bestaande om van en naar je werk te reizen.
  • Maak het jezelf makkelijk: ga samen met een collega Fiets-flexen