De Rugstretch

Jaarlijks hebben zo’n 2 miljoen Nederlanders nek- en rugklachten. 23% heeft tenminste één keer contact met de fysiotherapeut. Tijd om voorzorgsmaatregelen te nemen en de cijfers naar beneden te brengen. Met de ‘Rugstretch’ zorg je voor een mooie rechte en geen kromme lichaamshouding. Maak deze oefening jouw Gezonde Werkgewoonte en laat je rug- en nekklachten achter je.

rugstretch gezonde werkgewoonte
de rugstretch gezonde werkgewoontes factsheet

Facts

  • Je bent je bewust van de juiste rechte lichaamshouding.
  • De oefening voorkomt rugklachten.
  • Je rug voelt meer ontspannen.
  • De lichaamsoefening geeft mentale scherpte.

Uitvoering

  • Leun met beide handpalmen op je rug ter hoogte van je bekken
  • Breng je bekken naar voren ten opzichte van je bovenlichaam
  • Houdt dit 5 tellen vast
  • Doe de oefening 2 maal met 5 tellen vasthouden

Zo maak je deze nieuwe gewoonte eigen

  • Een gewoonte creëer je na 21 keer deze oefening achtereen te doen.
  • Start met een kleine stap: één maal per dag, en bouw dit vervolgens op.
  • Koppel je nieuwe gewoonte aan een bestaande: je laptop of computer aandoen, na een vast overleg of je dagelijkse pauze.
  • Maak het jezelf makkelijk: plak een post-it op je laptop of bureau met ‘Doe de RugStretch’-oefening.

HC Health maakt gebruik van cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van de website, geef je aan hiermee akkoord te gaan. Meer weten over deze cookies?