De wandellunch

Wist je dat Nederlanders kampioen zitten zijn? Geen reden tot juichen. Des te meer reden om hier iets aan te doen en te gaan bewegen. Gedurende een werkdag zitten we gemiddeld bijna 9 uur. Hartstikke ongezond. Daarom helpen we jou fitter te worden met een Gezonde Werkgewoonte: de Wandellunch.

De wandellunch
Gezonde werkgewoonte wandellunch

De positieve effecten van wandelen:

  1. Door de extra doorbloeding functioneert je brein beter en kun je dus beter plannen, maak je slimmere keuzes en ben je alerter.
  2. Het stress-remmende deel in je brein wordt geactiveerd.
  3. Onderzoek van de Stanford University toont tijdens, en kort na, de wandeling een verhoogde creativiteit aan.
  4. Wandelen kan je energieniveau verhogen met 20 procent en je vermoeidheid met 65 procent laten afnemen, aldus een studie van de University of Georgia.
  5. Je verbrandt in 20 minuten wandelen al snel 100 calorieën.

Zo maak je deze nieuwe gewoonte eigen

We zijn routinebeesten. Een nieuwe gewoonte aanleren is niet altijd eenvoudig. Ze zeggen dat je na 21 dagen de nieuwe gewoonte hebt geconditioneerd. Start met een kleine stap. Na elke lunch een korte wandeling. En bouw de stap rustig uit. Alleen of met collega’s. Voor je het weet is je dagelijkse wandellunch een automatisme.

HC Health maakt gebruik van cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van de website, geef je aan hiermee akkoord te gaan. Meer weten over deze cookies?