toen

Toen


Rogier van Hoorn en Sander de Casparis, twee studiegenoten fysiotherapie die samen een bedrijf oprichten. Even terug in de tijd. In 1997 startten wij Van Hoorn & De Casparis Fysiotherapie. SNS was onze eerste stoelmassage-klant. Kempen & Co en vele effectenhuizen volgden. Vanuit onze kennis over fysiotherapie ontwikkelden we onze eigen stoelmassage KATA, en begonnen we met in-house bedrijfsfysiotherapie bij ABN AMRO. Door de jaren heen merkten we dat de klantbehoeftes steeds breder groeiden dan stoelmassage en fysiotherapie. In 2002 richtten wij daarom H&C Health Promotion BV op, met inmiddels 35 medewerkers in dienst. Ons klantportfolio groeide met o.a. ANWB, Delta Lloyd, DAS en Aon.

Na 15 jaar bleek dat zelfs onze vaste klanten de naam H&C Health Promotion maar moeilijk konden onthouden. Eén van de redenen om onze naam in 2014 te vereenvoudigen naar HC Health. Behalve voor een nieuwe naam hebben we ook meteen gekozen voor een nieuw logo en een eigentijdse huisstijl die beter uitdragen waar wij als bedrijf voor staan. De kleur oranje staat voor warm, persoonlijk en energiek. De cirkel staat voor verbinding en niet te vergeten de plus in het logo: meer doen dan de klant verwacht.

KOM MET ONS IN CONTACT
nu

Nu


Als organisatie zijn er vandaag de dag tal van uitdagingen. Vergrijzing, ontgroening, markten die sneller dan ooit in beweging zijn. Des te belangrijker is het om jouw mensen te bewegen en aan je te blijven binden. Een omgeving te creëren met bevlogen en energieke medewerkers. Dat is precies waar wij jouw organisatie bij helpen.

Vanaf dag één is het onze visie geweest om mensen te helpen zelfredzaam te worden. Dat betekent dat wij jou als cliënt helpen om zelf je klachten op te lossen. In de kern gaat het om gedragsverandering en gewoontecreatie. Wil je van je klacht afkomen dan dien je bijvoorbeeld anders te bewegen, zitten of een andere houding aan te nemen. Met behulp van oefeningen en een kader helpen we je zo stap voor stap naar de benodigde nieuwe gewoonte. Hier hebben we een systematiek voor ontwikkeld: de tien punten van gewoontecreatie. Daaraan gekoppeld is het meten van de resultaten. Wij menen dat wij ons daarin sterk onderscheiden, omdat we altijd kunnen laten zien wat het jouzelf en de organisatie als geheel oplevert.

Een ander aspect waarin we ons proberen te onderscheiden, raakt aan de eerder genoemde zelfredzaamheid. Wij werken altijd vanuit zelfsturende teams. Voor onze cliënten, maar ook als het om onze eigen medewerkers gaat. Wij scheppen de kaders, zetten de stip op de horizon. Hoe de doelen vervolgens worden bereikt, is geheel aan de teams zelf. Die zijn daarvoor verantwoordelijk.
We willen iedereen het gevoel van vrijheid geven. Het gevoel een eigen organisatie te runnen binnen een bestaande organisatie. In onze ogen zorgt dit voor de beste output. Voor de meest energieke en gelukkige medewerkers.

We helpen mensen dus aan een hogere energiehuishouding. Door ze fysiek, mentaal en emotioneel te versterken. Of dat nou via coaching, werkplekadvies of bedrijfsfysiotherapeut is. We kijken naar jouw specifieke uitdaging als organisatie. Vervolgens stellen we samen een plan op hoe we dit gaan realiseren. Hoe we van individuele beweging naar collectieve vitaliteit gaan. De weg naar duurzaam organisatiesucces. Want energiekere en gemotiveerdere medewerkers verzuimen minder, hebben meer plezier en presteren beter. Organisaties in topvorm noemen we dat.

map

We helpen inmiddels met 70 professionals verdeeld over 35 locaties uiteenlopende organisaties zoals Delta Lloyd, ABN AMRO, ANWB, KLM, Aon en UWV.
Vandaag de eerste stap zetten om jouw organisatie in topvorm te krijgen?

NEEM CONTACT MET ONS OP

Partners


Om onze dienstverlening continu door te ontwikkelen werken wij samen met vooruitstrevende partners en onderzoeksinstellingen.